Consells per envellir de manera activa

L’envelliment actiu és un concepte que assoleix totes les àrees socials, cultura i econòmiques.

És recomanable que cadascú intenti desenvolupar al màxim cadascuna d’aquestes 3 àrees, així serà més probable que l’usuari tingui una vida més duradora i independent.

Els primers passos per no envellir o alentir els efectes de l’envelliment són comprendre els possibles canvis habituals a la tercera edat i acceptar-los, mantenir una alimentació saludables i equilibrada, fer activitat física i mental freqüentment i mantenir un pensament positiu.

Altres factors molt importants en el procés d’envelliment són:

Cures corporals (pell, dents i peus).

Bons hàbits de son.

Evitar l’alcohol i el tabac, ja que poden produir trastorns i malalties diverses.

Mantenir relacions sexuals.

Revisions mèdiques periòdiques i cura de les malalties.

A més d’aquestes recomanacions, us recomanem escollir un hobby per ocupar el temps lliure i us convidem a conèixer les claus per a un envelliment actiu, saludable i feliç.

Activitats per a gent gran a casa sense moure’s de casa o al gimnàs, es poden realitzar multitud d’activitats diferents com:

  • Estiraments.
  • Ioga i meditació.
  • Pilates.
  • Exercicis de força.
  • Exercicis dequilibri.
  • Tai txi.
  • Ball del gènere que més agradi a la persona gran.
  • Entre moltes altres activitats per mantenir en forma els més grans.

Exercicis per a gent gran a l’exterior. Algunes activitats a l’aire lliure recomanades durant la tardor per a gent gran són:

  • Passeig a bon ritme.
  • Una estona de running.
  • Ruta amb bicicleta.
  • Petanca.
  • Entre altres exercicis per mantenir actius els més grans.
    Per fer esport a l’aire lliure durant la tardor i l’hivern hem de tenir en compte els factors següents:
  • Equipament adequat per a l’activitat que farem.
  • Indumentària adequada en funció del temps ( impermeable, abric, tèrmica, calçat antilliscant…).
  • Realitzar sempre estiraments abans de fer cap activitat física per adaptar-nos a l’esforç progressivament i prevenir estrebades, rampes o contractures. A l’hivern, l’escalfament és més important que mai.
  • Utilitzar crema protectora i barra labial hidratant per protegir la pell de la sequedat i dels talls del vent i el fred.
  • Prendre aliments que proporcionin energia extra una estona abans de fer esport, com ara un vol de cereals abans de fer esport al matí.

Aquests consells estan facilitats per Cuideo. Recordeu que les dones de SomDONES poden gaudir d’una promoció de 100 euros de descompte al contractar un servei de Cuideo durant l’estiu fins el 30 de setembre.

Contacteu a través del link:

https://cuideo.com/b2b-registro-prescriptor-lead/

Feu un comentari

Sol·licita informació sobre el Programa DONES AMB IMPACTE