Entrevista a Sònia Lizana i Isabel Fernández: “Ringana és una marca de cosmètica rica en productes frescos i elaborats amb principis actius 100% naturals. Ajudem tant als clients com a les persones que s’uneixen al negoci. Som un gran equip”.

Entrevista realitzada per Marina Ansola.

Benvingudes, Sònia i Isabel. Encantades d’entrevistar-vos a SomDONES i en un dels espais de Spaces 22@.

Voleu fer una presentació de qui sou?

(SL) Jo soc la Sònia Lizana, de professió soc educadora social i de vocació soc una persona a qui  li agrada molt la divulgació. Ara mateix m’he centrat en la divulgació de productes saludables que no porten cap mena de tòxic, i Ringana és la marca de cosmètica, de suplementació i d’higiene corporal que ha connectat amb els meus valors. Estic fent aquesta feina, doncs des de ja fa un temps.

(IF) Jo soc la Isabel Fernández, de formació soc enginyera en telecomunicacions i de professió soc consultora en contaminació electromagnètica i partner de Ringana. Tot i que sembli molt dispar, en el fons hi ha un punt d’unió que és el tema de salut.

Primer de tot, ens agradaria que ens definíssiu en una frase que és Ringana.

(SL) Doncs per a nosaltres, Ringana és frescor. La cosmètica, la suplementació i la higiene que oferim des de Ringana tenen aquesta característica principal, que tots els productes són frescos i estan elaborats amb principis actius que són 100% naturals.

Aleshores, aquesta és una de les paraules que defineix millor la marca, entre d’altres moltes característiques dels productes que té Ringana i que anirem explicant-vos.

(IF) Sí, en el meu cas, havia conegut  altres marques que també eren veganes, sostenibles, ecològiques, etc., però el punt de frescor de Ringana és el que em va generar curiositat. Es basa en el fet que no li afegeixen cap tipus d’ingredient artificial: perfums, additius, colorants o conservants. Això també fa que siguin més efectius perquè són tots ingredients actius que, alhora, ens cuiden la salut, perquè moltes vegades els problemes que produeixen els productes de cura i higiene personal venen per aquests productes artificials.

No li afegeixen cap tipus d’ingredient artificial: perfums, additius, colorants o conservants, són tots ingredients actius que ens cuiden la salut, perquè alguns problemes venen per aquests productes artificials.

Què és el que més destacaríeu dels productes?

(SL) Doncs, el frescor i que tot el que porten són principis actius naturals. És, farem un símil, com prendre un suc de taronja acabat d’esprémer. Totes les vitamines de la taronja, en aquest cas, els ingredients del producte, són més efectius si tal com l’esprems et prens el suc. No és com ficar-lo en un tetrabric perquè al cap d’un temps, quan te’l prens, ja ha perdut alguns dels seus principis actius i les propietats que té la taronja. És el mateix producte, sí, però en un cas s’envasa i en l’altre es consumeix aviat, un cop elaborat, pel consumidor i consumidora. Hi ha productes envasats durant un temps, que contenen altres substàncies que serveixen per conservar-lo i que quan te’ls poses, o te’ls prens, han perdut algunes de les seves propietats. Per això insistim en aquest tema de la frescor de Ringana i que no porten cap conservant.

(IF) És veritat que aquesta frescor li dona una data de caducitat que potser no tenen altres productes, però això és perquè aquesta data de caducitat respecta que es mantinguin les propietats naturals d’aquells ingredients. I que, a més a més, com que no tenen aquests extres no et fan malbé la salut. És el que fa que sigui més efectiu.

Quin és el producte estrella i el vostre favorit de Ringana?

(SL) De productes estrella diríem que n’hi ha uns quants, però hi ha una crema, tant pel cos com facial, que es diu Overnight, que va molt bé, només s’utilitza a la nit perquè un dels productes que porta és fotosensible, aleshores, és important fer-ho de nit per no tacar-se la pell durant el dia. Aquesta crema va molt bé per tractar les arrugues, tant les horitzontals com les verticals, per reduir la pigmentació, les taques de la pell… És per això que és una de les cremes més potents que té Ringana.

A més, totes les cremes i tots els productes que es comercialitzen es van reformulant perquè es vetlla perquè el producte que surt al mercat sigui realment efectiu. Per exemple, de l’Overnight en aquest últim temps s’ha fet una reformulació, i és una garantia de que hi ha aquesta voluntat de millora constant.

(IF) Aquest és un dels altres valors que té Ringana que m’encanta i és el que en diem trendsetting. I també l’excellence. En altres marques, al seu producte estrella no el canvien perquè ja va sol, però a Ringana els van reformulant. I aquest producte estrella (l’Overnight), justament al darrer congrés ens van informar de què l’havien reformulat. El que es pretén és que el producte sigui el millor possible i amb totes les garanties.

(SL) A mi m’agrada molt la crema de mans, la Hand Balm, perquè totes les que havia provat em deixaven les mans greixoses i aquesta no. A més, totes les aromes que tenen els productes són dels mateixos ingredients que porten, no els posen extres perquè t’agradin més.

(IF) En el meu cas és el Foot Balm, la crema de peus. Per a mi és increïble com és d’efectiva, tinguis els peus o els talons clivellats, secs, ajuda també amb la suor i, a més, té una olor boníssima. El vaig provar amb una petita mostra durant una setmana i ara me’n poso de vici, perquè realment et dona benestar i ajuda a relaxar, i ja no per la necessitat d’hidratar els peus secs.

(SL) Podríem parlar de més productes estrella, perquè estem enamorades de la marca. Però no és una cosa que ens inventem nosaltres, sinó que és el feedback que ens donen les persones que ho fan servir. Però, per dir alguns, hem parlat d’aquests.

A part de la línia de cosmètica, quins altres productes té Ringana?

(IF) Ringana té una línía de suplementació natural, pensada per donar suport a funcions i processos del cos: la concentració, el metabolisme femení, millorar les articulacions, etc.

També hi ha una línia d’esport per a la pràctica d’exercici físic. Perquè a més de cuidar-nos per fora, és important que després no ens prenem qualsevol batut d’aquests plens de sucres que ens fa mal per dins.

I tenim la línia de bebè, que és de les últimes que van incorporar, cosa que em va sobtar tenint en compte l’inici de la marca. Aquesta línia està molt bé perquè els bebès són molt sensibles i amb aquests productes no comencen a incorporar i acumular tòxics des de petits.

(SL) Va començar a principis del 2023. Hi ha companyes i companys a Ringana que es dediquen a la criança natural, comadrones i persones que estan relacionades amb el tema de la infància que veuen els efectes positius que té això en el nadó.

I sobre l’empresa, quin és el model de negoci de Ringana?

(SL) El model de negoci de Ringana és el network marketing o marketing de referència. I, el que fem és això, parlar des de la nostra pròpia experiència personal.

En el seu moment, degut a la frescor dels productes, van decidir que el tipus de venta no seria en botiga, ja que els productes caducaven i no els podien tenir en un lineal.

(IF) Sabien que, si volien vendre en botiga, els haurien de posar conservants. Per això van optar per aquest model de negoci.

(SL) Després Ringana també és un multinivell. La nostra activitat consisteix a fer venda al client i en acabat formar els nostres propis equips per continuar oferint i ampliant aquesta forma d’entendre la cosmètica, la suplementació i la higiene personal, que poden ser més netes. Som com ambaixadores, perquè d’alguna manera no només venem, que és cert que és el nostre negoci, però amb aquest plus afegit de la difusió dels beneficis

(IF) A mi m’agrada el fet que, tant als clients com a les persones que s’uneixen al negoci com a venedores a través nostre, en el fons el que fem és ajudar-los, perquè, al client l’ajudem a fer que es cuidi sense fer-se malbé la salut i, a la persona que s’uneix al projecte, l’ajudem a tenir uns ingressos extres en un projecte que poden compaginar amb qualsevol altre.

És un projecte segur? És necessari fer una gran inversió?

(SL) És segur, sí, i no fa falta inversió.

Em vaig decidir perquè no havia de fer una inversió inicial, tret de les coses que jo necessitava per començar a provar producte, no em demanaven tenir un estoc, no em demanaven cap quantitat d’entrada. I, a més, he copsat que entre totes les persones que som hi ha moltíssima col·laboració, tant de dalt cap a baix com de baix cap a dalt. D’alguna forma et sents molt ben acompanyada, Ringana et dona totes les eines que necessites per un cost mínim. Només hem de donar a conèixer el producte i, evidentment per tirar endavant amb els nostres negocis, vendre..

(IF) Realment, si compares amb qualsevol altre negoci, risc zero, perquè, en el cas hipotètic que diguis, no m’acabo de veure o això no és per mi, l’únic que has fet és comprar uns productes que has fet servir tu o amb els quals has fet alguna demostració. No tens un deute i no tens un estoc. Nosaltres ens estalviem fer previsió d’un estoc que ens hauríem de quedar  en cas de deixar el negoci.

I hi ha cap requisit per poder formar part del projecte, alguna professió específica o formar part d’un sector professional concret?

(SL) Tal com heu vist en la presentació, som persones molt diverses que provenim de sectors molt diversos i plurals i és una altra de les virtuts que té Ringana.

(IF) Hi ha la idea que sembla que hagis de venir del món de la salut i el benestar o de la cosmètica natural, però realment no cal. M’agrada dir sempre que és un projecte molt democràtic, en el sentit que és igual que siguis home o dona, és igual l’edat que tinguis, la teva formació, la teva experiència, aquí tots partim del mateix punt i tenim les mateixes oportunitats. No hi ha favoritismes, cosa que m’agrada molt.

I sobre la vostra experiència en el projecte, quant de temps fa que en formeu part?

(SL) Doncs mira, som de novembre. Jo aquest novembre passat he fet un any i (IF) jo aquest novembre passat he fet dos.

(SL) Fa relativament poc temps, però en aquest període hem fet i après moltes coses.

(IF) Com a regal t’emportes el creixement personal.

(SL) Un cop comences, et ve molt de gust aprendre. Ficar-te més en el producte, vols saber com més millor per poder referenciar i per poder ajudar millor a les persones que confien en nosaltres.

I què és el que us va fer decidir-vos a formar part del projecte?

(SL) En el meu cas, jo necessitava fer un canvi. Treballar en el sector social com a educadora social és molt intens i va arribar la Covid, la situació de trànsit, de tornar-me a reinventar… va aparèixer una mica de casualitat, sense conèixer la marca, vaig conèixer la Marta Vergés, que és la nostra mentora, vaig preguntar i aquí estic.

(IF) Sí, jo també volia fer un canvi. Feia nou anys i mig que estava en una feina i volia fer un canvi, però no sabia si volia fer el mateix en una altra casa o canviar, i també amb la pandèmia tot es va remoure. El que va fer que em decidís va ser la llibertat de poder organitzar-me com vulgui, de poder treballar des d’on em vagi millor, la llibertat econòmica, també depèn de com ho enfoquis perquè pot ser el teu hobby remunerat i ja està, però si ho visualitzes pot ser una font d’ingressos fixa.

I després també per tema de temps, podia tenir més temps pels meus fills.

(SL) Sí, permet conciliar. És intens també, hem de treballar perquè és una feina com qualsevol altra i si vols que et funcionin les coses, evidentment, li has de dedicar temps, però et planifiques tu com vols segons el que necessites i et permet buscar aquest espai de conciliació de treball, família i relacions.

Llavors, diríeu que és possible compaginar l’activitat a Ringana amb una altra activitat professional?

(SL i IF) Sí, totalment.

(IF) De fet, jo diria que aproximadament el 80% dels socis i sòcies de Ringana ho compaginen amb una altra feina i, no té per què ser del sector.

(SL) També cal dir que moltes de les dones i homes que comencen compaginant, quan les coses els funcionen bé, la gran majoria deixen les altres ocupacions i es dediquen a Ringana,

perquè Ringana omple en molts sentits.

(IF) És molt agraïda la part de creixement personal que comentava en algun moment, tu ets en un equip, tot i que tens el teu negoci personal, hi ha moments en què treballes per una meta o per arribar a una fita, i ho fas per tu, però és que a més, estàs ajudant al fet que algú que t’ha donat l’oportunitat, arribi a la seva meta, i és molt bonic i enriquidor.

I ja per acabar, què us va impulsar a col·laborar amb la plataforma SomDONES? Podríeu donar algun consell a les nostres usuàries?

(SL) Doncs que participin, perquè sabem per experiència que a vegades no és senzill trobar el teu espai quan ets una dona en el món empresarial i de negocis.

I crec que és molt interessant el paper que juga una plataforma d’aquestes característiques i l’oportunitat que dona per a visualitzar el treball que fem les dones, les nostres iniciatives i projectes que tenim per oferir. És un altaveu.

(IF) Proporciona un espai segur, en certa manera, perquè dones de diferents àmbits i activitats, puguem dir la nostra i treballar plegades per a fer créixer els nostres negocis.

(SL) És important crear aquestes xarxes. La Isabel parlava de sororitat, que és el concepte de fer aquesta xarxa i connectar-nos.

Això seria tot, moltíssimes gràcies.

Gràcies a vosaltres.

Podeu escoltar el podcast de l’entrevista a https://go.ivoox.com/rf/123288338

Feu un comentari